Bring Them Back : ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΙΣΩ

I Support the Bring Them Back Campaign

Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2009

Δημόσια Υπηρεσία

Πόσες φορές να χρειάζεται να πάει κάποιος σε δημόσια υπηρεσία για να ολοκληρώσει μια (1) συναλλαγή;
Ξέρω βεβαίως ότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, διαφορετικούς, αλλά …πόσες μπορεί να είναι αυτές;
Να ένα πρόσφατο παράδειγμα:
1. Αφού μάθεις ότι η ρύθμιση που σε ενδιαφέρει έγινε επιτέλους νόμος του κράτους σπεύδεις να ρωτήσεις ποια τα δικαιολογητικά, η διαδικασία κλπ.
"Νόμος μπορεί να έγινε αλλά η Εγκύκλιος του αρμόδιου Υπουργείου δεν έχει εκδοθεί. Αν δεν πάρουμε εμείς χαρτί στο χέρι μας … Περάστε αργότερα."
2. Αφού περάσει λοιπόν εύλογος χρόνος και αφού μάθεις από φίλους που έχουν το ίδιο πρόβλημα ότι ο δρόμος άνοιξε, κατεβάζεις από το internet δικαιολογητικά, εγκυκλίους και ό,τι άλλο νομίζεις ότι θα χρειαστείς και ξεκινάς. Με συμπληρωμένη την αίτηση και τα λοιπά πηγαίνεις στη Γραμματεία.
"Όχι. Δεν γίνεται έτσι. Εμείς θα σας δώσουμε τα έντυπα που χρειάζεται για να συμπληρώσετε. Αγοράστε κι ένα φάκελο με λάστιχο για να τα βάλετε όλα μέσα και αφού πάρετε το συγκεκριμένο παράβολο από την Εφορία, πληρώστε και σ' εκείνη την Τράπεζα αυτό το ποσό και φέρτε τα πάλι για να τα καταθέσετε".
3. Μετά από ένα γαϊτανάκι στην Εφορία όπου ο ένας σε στέλνει στον άλλο επιστρέφεις με άδεια χέρια.
"Από την Εφορία μου είπαν ότι έχουν συνεννοηθεί με την υπηρεσία σας και δεν δίνουν παράβολα γι' αυτό το θέμα. Θα μου δώσετε κάποιους …κωδικούς; "
"Ναι, άλλαξαν τα πράγματα. Αλλάζουν συνέχεια, συγνώμη. Θα πάτε πάλι στην Εφορία και θα πληρώσετε στο πρώτο κωδικό που σας γράφω εδώ (σ' ένα πρόχειρο χαρτάκι) αυτό το ποσό και στον δεύτερο το άλλο. Ό,τι είπαμε για την Τράπεζα ισχύει"
4. Έχεις φάει πλέον όλη την μέρα σου, έχεις συμπληρώσει τον φάκελο σου (έχεις βγάλει και φωτοτυπίες απ' όλα, για σιγουριά) και επιστρέφεις στην Γραμματεία.
"Πρέπει πρώτα να χαρακτηρίσει την αίτησή σας ο προϊστάμενος αλλά είναι σε σύσκεψη. Θα περιμένετε;" Θα περιμένεις.
Η ώρα περνά. "Μήπως να ερχόσασταν αύριο;" Όχι, βέβαια!!
Κάποτε ο προϊστάμενος θα βγει, ό "χαρακτηρισμός" θα γίνει, θα πέσει η υπογραφή και θα πάρεις τον πολυπόθητο Α.Π. (αριθμό πρωτοκόλλου).
"Την Παρασκευή τηλεφωνήστε σ' αυτό το νούμερο να μάθετε ποιος υπάλληλος ανέλαβε την υπόθεσή σας". Όποιος θέλει ας το αναλάβει. Δεν θα σε ειδοποιήσει εκείνος για την διεκπεραίωση ή ό,τι άλλο χρειαστεί;
"Όχι, εσείς πρέπει να πάρετε τηλέφωνο"
Δεν θα πάρεις την Παρασκευή. Θα τους δώσεις λίγο χρόνο. Θα πάρεις την Δευτέρα. Η Γραμματεία θα σου δώσει το όνομα και το τηλέφωνο της υπεύθυνης. Η υπεύθυνη όμως φεύγει για Σεμινάριο.
"Να τηλεφωνήσετε την Δευτέρα μετά τις 24 του μηνός"
5. Όσες φορές και να τηλεφωνήσεις την Δευτέρα δεν θα την πετύχεις. Ο συνάδελφός της ισχυρίζεται ότι "είναι στον προϊστάμενο". Δεν πας καλύτερα να την περιμένεις έξω από το γραφείο της;
"Η υπεύθυνη; Έφυγε μόλις για την Τούζλα. Πάρτε την αύριο το μεσημέρι στο τηλέφωνο. Δεν θα επιστρέψει στο γραφείο σήμερα".
Την Τρίτη τηλεφωνείς από το πρωί. Είναι πάντα στον προϊστάμενο. Την Τετάρτη (τι στο καλό;) την πετυχαίνεις τελικά.
"Θα είναι όλα έτοιμα την Παρασκευή. Ελάτε κατά τις 12:00'. Το τελικό ποσό που θα πληρώσετε είναι τόσο, αλλά το ταμείο της Εφορίας ξέρετε δεν κάνει συναλλαγές την τελευταία της εβδομάδος"
6. Για να 'σαι σίγουρος πας αρκετά νωρίτερα. Άδικα. Θα εμφανισθεί την ώρα που σου είπε. Ήταν στον προϊστάμενο.
"Τελικά θα δεχτεί σήμερα η εφορία να έχει συναλλαγές με το κοινό. Πληρώστε αν θέλετε και φέρτε μου το αποδεικτικό".
Πώς να πληρώσεις; Απ' ό,τι σου είπαν δεν θα χρειαζόσουν χρήματα σήμερα. Άντε τώρα στην τράπεζα.
7. Πληρώνεις στη Εφορία και επιστρέφεις με το αποδεικτικό. Σου δίνει τον φάκελο να το πας (ακόμα) μια βόλτα στην Γραμματεία.
"Εντάξει, αλλά θα κρατήσουμε εμείς το αποδεικτικό".
8. Δεν πας να βγάλεις ένα αντίγραφο για σένα; Αν βρεις κάποιον εκεί στον όροφο που να ξέρει και να θέλει να χρησιμοποιήσει το φωτοτυπικό τους, θα γλιτώσεις λίγο ποδαρόδρομο και μερικά λεπτά της ώρας.
"Πολύ ωραία, τώρα κάντε καμιά βολτίτσα, πιείτε ένα καφέ και θα σας το έχω έτοιμο σε μισή ώρα. Πρέπει να πάρω και την υπογραφή του προϊσταμένου"
Πίνοντας το καφεδάκι, τώρα που φαίνεται πως όλα τελειώνουν, προσπαθείς να θυμηθείς και να σημειώσεις "πόσες φορές χρειάζεται να πάει κάποιος σε μια δημόσια υπηρεσία για να ολοκληρώσει μια (1) συναλλαγή"
9. Το μισάωρο περνάει, πας και παίρνεις το πολυπόθητο χαρτί.
Επιτέλους. ΤΕΛΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: