bring them Back

bring them Back
T-btBack

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

TAXIS

Η ιστορία ξεκινά το 2009. Μέσα στο καλοκαίρι μου έρχεται το Εκκαθαριστικό Σημείωμα ΕΤΑΚ (για ακίνητα του 2008) σύμφωνα με το οποίο έπρεπε να πληρώσω ένα μικροποσό. Στον πρόχειρο έλεγχο που έκανα στις εγγραφές συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν λάθη. Απευθύνθηκα λοιπόν στην αρμόδια ΔΟΥ όπου και μου συνέστησαν να πληρώσω το τέλος παρά τις όποιες αντιρρήσεις μου. Αυτές μου είπαν μπορούσα να τις καταθέσω εγγράφως υποβάλλοντας τροποποιητική δήλωση Ε9. Έτσι και έκανα, πιο πολύ για να μη διαιωνιστούν ανακρίβειες και αναληθή στοιχεία που δεν ξέρεις τι επιπτώσεις θα 'χουν στο μέλλον.
Τέλη Φεβρουαρίου ήταν μάλλον όταν έρχεται από την Δ.Ο.Υ. το νέο, διορθωμένο και σωστό Εκκαθαριστικό Σημείωμα. Εκεί φαίνεται τι έχω πληρώσει και τι θα έπρεπε να έχω πληρώσει. Προκύπτει λοιπόν μια διαφορά γύρω στα 2 ½ ευρώ, υπέρ μου. Γελοίο ποσό αλλά επειδή φυσάω πλέον και το γιαούρτι, ξαναπάω στον έφορο και ρωτώ. Όταν το ποσό επιστροφής είναι κάτω από 3 ευρώ, μου λέει, δεν αποδίδεται στον δικαιούχο, δεν υπάρχει μηχανισμός για κάτι τέτοιο.
Άρα τελειώσαμε, του λέω. Ναι, μου λέει και φεύγω ήσυχος.
Δυο, τρεις μήνες μετά έρχεται η ώρα να υποβάλω την φορολογική μου δήλωση. Εξοικειωμένος από χρόνια με την διαδικασία την στέλνω ηλεκτρονικά. Άλλωστε ποιος θέλει να κάθεται με τις ώρες στη ουρά;
Τυπώνω μάλιστα και το εκκαθαριστικό σημείωμα σύμφωνα με το οποίο θα έχω επιστροφή χρημάτων. Κι ενώ περιμένω από μέρα σε μέρα να εισπράξω, βρίσκω Δευτεριάτικα, ένα σημείωμα από το TAXIS στη πόρτα μου. Να που πρέπει να κατέβω και πάλι στη Νομαρχία. Την επομένη, με το χαρτί στο χέρι γυρνώ ρωτώντας από γραφείο σε γραφείο. Τελικά μου υποδεικνύουν μία συγκεκριμένη υπάλληλο.
_ Είναι για εισπράξετε το ΕΤΑΚ που πληρώσατε το 2009 κι ήταν λάθος. Και για να πληρώσετε το Τέλος όπως έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με το νέο Εκκαθαριστικό Σημείωμα που πήρατε. Ουσιαστικά θα πάρετε πίσω 2,81ευρώ. Δεν είναι τίποτα σαν αξία αλλά μπλοκάρει την εκκαθάριση της φορολογική σας δήλωσης.
_ Μα εγώ ήρθα όταν πήρα στα χέρια μου το καινούριο εκκαθαριστικό και μου είπατε ότι για ποσά κάτω από 3 ευρώ δεν υπάρχει μηχανισμός επιστροφής και κάτι τέτοια.
_ Δεν ήρθατε σε μένα! Σε μένα ήρθατε;!!
Εντάξει, δεν πήγα σ' αυτήν κι ούτε θυμόμουν με ποιον υπάλληλο μίλησα αλλά στο κάτω κάτω δεν πήγα σε άσχετο. Νομίζω;
Τέσπα. Πλήρωσα, εισέπραξα και έφυγα για να φέρω, την άλλη μέρα, όλα τα δικαιολογητικά της φορολογικής μου δήλωσης την οποία έπρεπε να ελέγξει(;) κάποια έφορος.
Την Τετάρτη (12 Μαΐου) παρουσιάζομαι με όλο μου τον φάκελο. Μετά τις συστάσεις η αρμόδια προχωρά σε λεπτομερή έλεγχο. Βρίσκει ένα λάθος στα ποσά των ιατρικών εξετάσεων και προχωράμε στην υποβολή τροποποιητικής.
Μικρή η διαφορά, μου λέει, πάλι θα έχετε επιστροφή φόρου κατά τι όμως λιγότερο. Θα σας έρθει ειδοποιητήριο. Τώρα πρέπει να μας δώσετε 80 ευρώ.
_ Γιατί;
_ Για την τροποποιητική. Όταν καταθέτουμε τέτοια δήλωση και το αποτέλεσμα είναι πιστωτικό, τότε υποχρεούστε να καταβάλλετε ένα τέλος 80 ευρώ.
Μέχρι να συνέλθω απ' το σοκ, με προλαβαίνει.
_ Α, μα δεν είσαστε εκπρόθεσμος. Εντάξει, δεν χρειάζεται να πληρώσετε τίποτε.
Φεύγω συλλογιζόμενος αυτά τα 80 ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι κάνει κάποιος τροποποιητική δήλωση και με βάσει αυτή προκύπτει ότι πρέπει να του επιστραφούν 20, 30 ή …70 ευρώ, θα πρέπει άραγε να πληρώσει 80 για να τα πάρει;!!
Φτάνοντας σπίτι βλέπω στο γραμματοκιβώτιο ειδοποίηση από το TAXIS. Εκκαθαριστικό Σημείωμα με την "Ιδιαίτερη Επισήμανση" ότι για το επιστρεφόμενο ποσό θα λάβω ειδοποίηση από την Δ.Ο.Υ. μου.
Αυτό μάλλον έπρεπε να μου έρθει πριν απ' το σημείωμα του TAXIS που βρήκα την προηγούμενη Δευτέρα στη πόρτα μου.
Την Πέμπτη ξαναπαίρνω την άγουσα μόνο και μόνο για να το επιβεβαιώσω. Και πράγματι ήταν όπως το φαντάστηκα. Θα πάρετε νέο ειδοποιητήριο, μου λέει η υπάλληλος, και θα έρθετε εδώ για είσπραξη. Όχι στη τράπεζα.
Μένει μόνο να περιμένω.
Και περίμενα μέχρι χτες. Σήμερα με το πολυπόθητο χαρτί στο χέρι πήγα στην προϊσταμένη και μετά στην δ/ντρια και μετά στο Ταμείο. Ουφφφ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: