Για μένα η απάντηση στις ερωτήσεις του τύπου: «υπάρχει έλλογη ζωή εκτός Γης;» και «υπάρχουν εξωγήινοι;» είναι απλή και μονολεκτική: Ναι.
Βεβαίως και υπάρχουν.
Θεωρώ ότι η ύπαρξη και μόνον του κόσμου προϋποθέτει μια τουλάχιστον εκτός δημιουργίας έλλογη οντότητα, τον Δημιουργό.
Συνήθως όμως (για να μη πω κατ’ αποκλειστικότητα) τέτοιου είδους αναζητήσεις περιορίζονται, στην ύπαρξη (ή όχι) πιο …«υλικών» όντων.
Υπάρχει λοιπόν ζωή σε άλλους πλανήτες;
Αμέτρητες οι σχετικές συζητήσεις, οι προσπάθειες απάντησης, οι απόψεις, οι θεωρίες.
Κάποιοι πιστεύουν ότι η Δημιουργία αποκλείει την ύπαρξη ζωής εκτός Γης και μάλιστα νοήμονος. Άλλοι, όπως ο Χοσέ Γκαμπριέλ Φούνες (δ/ντής του Αστεροσκοπείου του Βατικανού στη Ρώμη), δεν συμφωνούν. Ο επικεφαλής αστρονόμος του Βατικανού, δήλωσε σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε προχτές (13/5) στην εφημερίδα του Βατικανού «L'Osservatore Romano» ότι «η απεραντοσύνη του Σύμπαντος επιτρέπει την ύπαρξη και άλλων μορφών ζωής – ακόμη και έξυπνων - εκτός του πλανήτη Γη». Όπως επίσης ότι «η ύπαρξη εξωγήινων ουσιαστικά δεν έρχεται σε αντίθεση με την πίστη στο Θεό, διότι και αυτοί θα αποτελούν δημιουργήματά του».
Και υπογράμμισε ότι με το αρνούμαστε την ύπαρξη εξωγήινων «θέτουμε περιορισμούς» στην δημιουργική ελευθερία του Θεού.
Ο ίδιος είχε δηλώσει παλαιότερα ότι «ο Άγιος Φραγκίσκος είχε μιλήσει στο κήρυγμά του για τον αδερφό Ήλιο και την αδερφή Σελήνη. Γιατί λοιπόν δεν εξετάζουμε κι εμείς το ενδεχόμενο να αναφερθούμε αδερφικά στον αδερφό Ε.Τ ;»
Ο Φούνες δεν είναι ο μόνος που σκέφτεται έτσι.
Για παράδειγμα ο Guy Conslmagno (Ιησουίτης) είπε το 1999:
«Το να ανακαλύπτεις ζωή σε άλλους πλανήτες είναι μια επιβεβαίωση ότι ο Θεός δεν είναι περιορισμένος όσο η λογική και η φαντασία μας»
Την ίδια χρονιά ο Owen Gigetich (Προτεστάντης κληρικός και αστρονόμος) δήλωνε πως:
«Η Γένεση είναι ένα είδος ιερής ιστορίας που εστιάζεται σ’ εμάς. Αλλά μέσα σ’ αυτή την εστίαση δεν υπάρχει απολύτως τίποτα που ν’ αποκλείει την νοήμονα ζωή και αλλού μέσα στο Σύμπαν. Θα ήταν μεγάλη ανοησία να περιορίζουμε την δημιουργικότητα του Θεού μόνο στ’ ανθρώπινα όντα και στο ότι μόνο αυτά είναι τα μόνα προσηλωμένα σ’ Αυτόν, σ’ ολόκληρο το άμετρο Σύμπαν.»
Όμως υπάρχει μέσα στη Γραφή κάτι που (έστω) να υπονοεί κι άλλους κόσμους;
Κάποιοι μπορούν να το δουν πίσω από τα λόγια του απ. Παύλου (και όχι μόνον εκεί), όταν λέει στην προς Ρωμαίους επιστολή του (κεφ. η’ 38-39): «…είμαι πεπεισμένος ότι ούτε θάνατος ούτε ζωή, ούτε άγγελοι ούτε αρχαί ούτε δυνάμεις, ούτε παρόντα ούτε μέλλοντα, ούτε ύψωμα ούτε βάθος, ούτε άλλη τις κτίσις, θέλει δυνηθεί να χωρίσει ημάς από της αγάπης του Θεού …».
Βεβαίως και υπάρχουν.
Θεωρώ ότι η ύπαρξη και μόνον του κόσμου προϋποθέτει μια τουλάχιστον εκτός δημιουργίας έλλογη οντότητα, τον Δημιουργό.
Συνήθως όμως (για να μη πω κατ’ αποκλειστικότητα) τέτοιου είδους αναζητήσεις περιορίζονται, στην ύπαρξη (ή όχι) πιο …«υλικών» όντων.
Υπάρχει λοιπόν ζωή σε άλλους πλανήτες;
Αμέτρητες οι σχετικές συζητήσεις, οι προσπάθειες απάντησης, οι απόψεις, οι θεωρίες.
Κάποιοι πιστεύουν ότι η Δημιουργία αποκλείει την ύπαρξη ζωής εκτός Γης και μάλιστα νοήμονος. Άλλοι, όπως ο Χοσέ Γκαμπριέλ Φούνες (δ/ντής του Αστεροσκοπείου του Βατικανού στη Ρώμη), δεν συμφωνούν. Ο επικεφαλής αστρονόμος του Βατικανού, δήλωσε σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε προχτές (13/5) στην εφημερίδα του Βατικανού «L'Osservatore Romano» ότι «η απεραντοσύνη του Σύμπαντος επιτρέπει την ύπαρξη και άλλων μορφών ζωής – ακόμη και έξυπνων - εκτός του πλανήτη Γη». Όπως επίσης ότι «η ύπαρξη εξωγήινων ουσιαστικά δεν έρχεται σε αντίθεση με την πίστη στο Θεό, διότι και αυτοί θα αποτελούν δημιουργήματά του».
Και υπογράμμισε ότι με το αρνούμαστε την ύπαρξη εξωγήινων «θέτουμε περιορισμούς» στην δημιουργική ελευθερία του Θεού.
Ο ίδιος είχε δηλώσει παλαιότερα ότι «ο Άγιος Φραγκίσκος είχε μιλήσει στο κήρυγμά του για τον αδερφό Ήλιο και την αδερφή Σελήνη. Γιατί λοιπόν δεν εξετάζουμε κι εμείς το ενδεχόμενο να αναφερθούμε αδερφικά στον αδερφό Ε.Τ ;»
Ο Φούνες δεν είναι ο μόνος που σκέφτεται έτσι.
Για παράδειγμα ο Guy Conslmagno (Ιησουίτης) είπε το 1999:
«Το να ανακαλύπτεις ζωή σε άλλους πλανήτες είναι μια επιβεβαίωση ότι ο Θεός δεν είναι περιορισμένος όσο η λογική και η φαντασία μας»
Την ίδια χρονιά ο Owen Gigetich (Προτεστάντης κληρικός και αστρονόμος) δήλωνε πως:
«Η Γένεση είναι ένα είδος ιερής ιστορίας που εστιάζεται σ’ εμάς. Αλλά μέσα σ’ αυτή την εστίαση δεν υπάρχει απολύτως τίποτα που ν’ αποκλείει την νοήμονα ζωή και αλλού μέσα στο Σύμπαν. Θα ήταν μεγάλη ανοησία να περιορίζουμε την δημιουργικότητα του Θεού μόνο στ’ ανθρώπινα όντα και στο ότι μόνο αυτά είναι τα μόνα προσηλωμένα σ’ Αυτόν, σ’ ολόκληρο το άμετρο Σύμπαν.»
Όμως υπάρχει μέσα στη Γραφή κάτι που (έστω) να υπονοεί κι άλλους κόσμους;
Κάποιοι μπορούν να το δουν πίσω από τα λόγια του απ. Παύλου (και όχι μόνον εκεί), όταν λέει στην προς Ρωμαίους επιστολή του (κεφ. η’ 38-39): «…είμαι πεπεισμένος ότι ούτε θάνατος ούτε ζωή, ούτε άγγελοι ούτε αρχαί ούτε δυνάμεις, ούτε παρόντα ούτε μέλλοντα, ούτε ύψωμα ούτε βάθος, ούτε άλλη τις κτίσις, θέλει δυνηθεί να χωρίσει ημάς από της αγάπης του Θεού …».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου